صادرات

شرکت بین المللی نانو آسیا (سهامی خاص)

تعریف صادرات

صادرات در معنای لغوی به معنی ارسال ویا انتقال دادن کالا از جایی به جای دیگر به صورت درون کشوری یا برون کشوری است . در گمرک مقصود از صادرات، خروج کالا از قلمرو گمرکی کشور میباشد.

صادر کننده کیست؟

در تعریف صادرات هر شخص حقوقی و یا حقیقی که کارت بازرگانی و یا مجوز وزارت بازرگانی داشته باشد و به صدور کالا اقدام نماید صادرکننده نامیده میشود .

انواع صادرات

در تعریف صادرات ، از نظر خروج کالا از کشورصادرات به دوبخش صادرات قطعی وصادرات موقت تقسيم بندی میگردد.

صادرات قطعی

در تعریف صادرات ارسال کالا به خارج از مرزهای گمرکی کشور با هدف مصرف و یا کسب درآمد در کشورهای خارجی صادرات قطعی نامیده میشود. صادرات قطعی از پرداخت عوارض و مالیات و سود بازرگانی معاف است ولی مشمول هزینه های گمرکی میباشد. با توجه به مقررات صادرا ت و واردات صادرات قطعی مي تواند از راه شركت هاي تعاوني مرزنشينان و تجارو بازارچه هاي مرزي صورت گیرد .

صادرات موقت

در تعریف صادرات خارج نمودن كالا از قلمرو گمركي كشوربرای نمایش و عرضه در نمايشگاهها ، یا به منظور تعمير ، تكميل و فرآوري محصول در خارج از قلمرو گمركي كشور و سپس بازگرداندن آن به داخل قلمرو گمركي صادرات موقت میباشد .

اسناد مورد نیاز برای صدور کالا

در تعریف صادرات یکسری مدارک از الزامات صادرات میباشد. اسنادی که برای مراجعه به گمرک و صدور کالا مورد نیاز است شامل موارد ذیل میباشد:
1.کارت بازرگانی شخص صادرکننده و مجوز صدور
2.گواهی بهداشت (بنا به درخواست خریداران)
3.گواهی قرنطینه دامی و نباتی (بنا به درخواست خریداران)
4.گواهی استاندارد
5.معرفینامه یا وکالتنامه اظهارکننده کالا.
صادرکننده کالا بعد از جمع اوری و تهیه ی مدارک مورد نیاز ، لازم است کالا را به گمرک محل صدور حمل کند و بعد از اینکه قبض انبار صادر شد، اظهارنامه صادراتی را در چهارنسخه تنظیم کند و به گمرک ارائه نماید که یک نسخه از آن به عنوان پروانه صادرات محسوب میشود .

فواید و مزیتهای صادرات

افزایش کیفیت محصولات و کاهش هزینه های تولید با هدف حفظ جایگاه رقابتی در بازارهای جهانی ارتقا و افزایش دادن مهارتهای کارکنان به منظور تولید کالاهای استاندارد افزایش دادن سهم بازار و جلوگیری کردن از کاهش تولید و فروش کالا رشد و توسعه اقتصادي کشورها و ایجاد موازنه تجاري و برقرلر نمودن تعادل اقتصادي.

زیان‌های و مضرات صادرات

1.ایجاد مشکلاتی در زمینه ی تولید کالا و خدمات برای شرکتهای متوسط و کوچک (شرکتهایی که از ۲۵۰ کارمند کمتر باشند) در بازارهای خارجی به دلیل اختلافات فرهنگی ،تفاوت زبانها،عدم شناخت ازاصول بازرگانی
2. به چالش کشیدن مدیریت مالی شرکت به دلیل خطر نوسانات نرخ معاوضه در جریان فعالیت صادراتی. اگر چه داشتن برنامه ریزی و مشاوره مالی تخصصی در این زمینه این ریسک را از بین برده و به حداقل میرساند.

برای اطلاعات تماس با شرکت اینجا را کلیک نمایید.